Saturday, April 3, 2010

sorry for my rudeness!

salam alaik.......

ari tu(2 april),time tunggu iffah dibenarkan discharge dr hospital, aku tetbe jadi gile..
rasenye time tu aku sgt2la kurang ajar..macam mama n abah xpenah ajar je..nyesal sgt2..
yela..aku pegi sound doctor kat situ..ok2..mane xnye..sgtla lama kitorg tggu doc yg sepatutnye bg iffah discharge tu dtg.ok,die dtg je patut sign je.coz sume benda da settle da.aku xtau la camne perasaan iffah..betapa sabarnye die...sbb aku yg tggu ngn die kat situ slame 8jam pon da naik angin..
time aku sound doc tu,aku dapat rase badan aku menggigil abis..lepas tu,aku cepat2 istighfar...ya Allah...ape yg aku da cakap ni?nape aku teruk sgt ni???
aku tgk doc tu cool je..then tbe2 die cakap kat aku.."you,(sambil ,menunding jari kat aku) don't ever come here anymore,ok!"
tp yg power nye,die cakap relax je..n yg lagi power nye..aku jawab balik! aku cakap.. "yes doctor,i will never ever come back here anymore!" ya allah..apehal la teruk sgt aku ni kan...pastu aku istighfarla byk2 time tu jugak..sbb aku rase aku mmg da xwaras time tu!n aku rase nurse 2org n doc tu pon dgr gak kot..lantakla..
lepas tu,terus aku mintak maaf kat doc tu.."doctor,i'm really sorry.sorry for my rudeness". n yg x aku sangka2,doc tu terus ok ngan aku..siap sembang2 lagi!cam xde pape..tp nape ye aku rase cam xbest je lagi..................

herm...skarang aku baru tau yg kite lebih baik mendiamkan diri waktu kite marah...sbb time tu,perasaan marah kite tu lebih menguasai mind kite drpd perasaan logik..patutnye..aku diam je or duduk jela kat kerusi tu senyap.or kalau nak tanye pon,kawal perasaanla kan..sebabnya,yg akan menyesal dgn segala perbuatan tu nanti,aku jugak!tgk skrg,wpon doc tu da ok,but still aku rase bersalah lagi..yela,aku tau doc tu walau cane die rase ok ngan aku,but still mesti die terkejut n terasa dgn perbuatan aku kan...

ya Allah...maafkanla aku..tenangkan hatiku..ampunkan segala tutur bicara,perbuatan aku yg buruk tu...rahmati n berkatilah aku..Kau kurniakanlah taufiq dan hidayahMu kepadaku..
ya Allah, Kau perkenankanlah doaku.ameen.

i'm sorry doctor..will never act like that anymore~
isbir2 ya amnah~~

3 comments:

Anonymous said...

ish3...amnah,amnah,amnah...:D

tenang la ukhti~

boleh jadi saja kalau semua tu x berlaku, kita mungkin x seperti sekarang..
(x dpt experience, x dpt perasaan 'lenkali x nk marah2 cmtu dh!', y paaaaling teruk~x dpt kua hopistal!)

the past are not to be changed nor forgotten, but to LEARN from :)

.:: ? ::. said...

Bagus3...
Buat pengajaran...

nafisah_hh@yahoo.com said...

wOw!!!!boley thn cik puan muda amnah kamil nih...hahahaha...sgt suke bce..kihkih